Ave Caesar! sałatka z kurczakiem, anchois oraz awokado

13:16 Unknown 3 Comments

Gorąco na dworze, w mieszkaniu brak powietrza... I mam nadzieję, że Was również to dotyczy i nie tylko ja się męczę :)
Dlatego też z powodu, wyżej wspomnianych, niesprzyjających warunków do tworzenia wymyślnych obiadów na moim stole zagościła sałatka Cezar z dodatkiem anchois oraz awokado. I choć anchois powinno być wędzone to ze względu na to, że jest dla mnie zbyt intensywne w smaku, wybrałam wersję anchois w oleju ale i tak jest smakowicie! :)


składniki: sałata rzymska, 200g piersi z kurczaka, kilka filecików anchois (najlepiej wędzonego), grzanki. kilka plasterków awokado, świeży parmezan, sól, pieprz, przyprawa do kurczaka, odrobina oliwy
sos: 3 czubate łyżeczki jogurtu naturalnego (u mnie gęsty z mascarpone), 1 czubata łyżeczka majonezu, 1 płaska łyżeczka musztardy dijon, 1 wyciśnięty przez praskę ząbek czosnku, 1 płaska łyżka startego drobno parmezanu, sól, pieprz, 2 pokrojone drobno fileciki anchois (wędzony 1), odrobina soku z cytryny (1/2 płaskiej łyżeczki)

wykonanie: Sałatę myjemy, odcinamy twarde końce (akurat ja za nimi nie przepadam), kroimy i układamy na talerzu. Pierś z kurczaka kroimy na dwa "kotlety", doprawiamy solą, pieprzem oraz przyprawą do kurczaka. Na rozgrzanej patelni z dodatkiem oliwy wysmażamy z dwóch stron pierś z kurczaka, po czym kroimy ją na plasterki. 
W miseczce mieszamy składniki na sos. Za pomocą łyżeczki polewamy sosem wcześniej przygotowaną sałatę. Układamy pokrojoną pierś z kurczaka i ponownie lekko polewamy sosem. Na wierzchu układamy anchois oraz awokado i na koniec na nożu do parmezanu kroimy kilka plasterków sera. Całość posypujemy grzankami.







3 komentarze:

  1. Oj, lubie. Nawet awokado, za ktorym nie przepadam, w tej salatce mi jakos nie przeszkadza.

    OdpowiedzUsuń
  2. krótko mówiąc: mniamniasto :)
    uwielbiam takie sałatki :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...