Sposób na mielone na drugi dzień i ekspres od Tchibo

13:03 Unknown 0 Comments

Kotlety mielone wielokrotnie pojawiają się podczas obiadu na polskich stołach. Jednak jak wiadomo często tych kotletów powstaje w nadmiarze i choć każdy stara się robić je w sam raz na obiad to kilka sztuk zostaje "na później". Tak się stało i w moim przypadku - zostały mi dwa samotne kotlety. Na szczęście w lodówce została niewielka porcja pieczarek, więc postanowiłam mielone wrzucić w sos!



NOWY NABYTEK:
Wczorajszy dzień nie należał do szczególnie udanych. Zresztą podobnie jak ostatnich kilka lub kilkanaście dni. Po prostu nie jestem w formie, wszystko mnie drażni i generalnie nic mnie nie cieszy. I jeszcze ta pogoda! Nienawidzę zmian pogody, bo wpływają na mnie bardzo negatywnie. Tak więc wieczorem wpadłam na pomysł aby jakoś sobie uprzyjemnić czas i poprawić bilans ostatnich dni i tak na pięć minut przed zamknięciem sklepu Tchibo, wpadłam do środka i od razu skierowałam się w stronę półek z ekspresami. I choć sprzedawczyni za moimi plecami zamykała już jedne drzwi to ja w ostatniej chwili sięgnęłam po ekspres w kolorze aubergine, czyli bakłażanowym, po czym okazało się, że jeszcze w ramach gratisu należą mi się dwie szklanki do latte oraz metalowy dzbanuszek do spieniania mleka! A do tego dowiedziałam się o czterdziestomiesięcznej gwarancji, co dodatkowo mnie ucieszyło. Tuż po odejściu od kasy z ogromnym uśmiechem skierowałam się do samochodu aby zdążyć jeszcze do wypożyczalni po film - wieczór minął mi pod  hasłem "Captain America"!




Wracając do mielonych:

składniki: kotlety mielone z poprzedniego dnia, kilka pieczarek, 1 mała cebula, woda (u mnie około 1 szklanki - ilość wody należy dobrać tak aby pokryć w garnku kotlety), łyżeczka mąki, 2 łyżki śmietany, sól, pieprz, czosnek granulowany, tymianek i posiekany koperek, tłuszcz do smażenia

wykonanie: Kotlety mielone układamy w garnuszku. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i podsmażamy pieczarki pokrojone na cztery. W międzyczasie siekamy cebulkę. Pieczarki przyprawiamy pieprzem oraz vegetą. Kiedy się podsmażą dodajemy cebulkę i jeszcze przez chwilę smażymy. Kiedy cebula się zeszkli całość oprószamy mąką, mieszamy i zalewamy wodą. Mieszamy i przelewamy do garnuszka z kotletami. Całość gotujemy przez 10-15 minut aby kotlety się zagrzały. W razie potrzeby dodatkowo doprawiamy. Dodajemy porwany w palcach tymianek. Sos zaprawiamy śmietaną, a następnie pod koniec dodajemy posiekany koperek.


0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...