Domowe masło

10:13 Unknown 0 Comments

Przypomniało mi się ostatnio, że jak byłam dzieckiem to u babci było takie nieduże urządzenie do robienia masła. Drewniany pojemniczek z drewnianym ubijakiem, czyli maselnica. Pomyślałam, że w sumie dawno nie jadłam domowego masła, jednak brak drewnianej maselnicy wcale mnie nie ograniczył. Wystarczyło sięgnąć po blender, który zaowocował odpadającą ręką :) Dlatego też proponuję sięgnąć po mikser ze stopką. A do wykonania potrzebna nam będzie śmietana 36% i około 1l zimnej wody.


składniki: dobrze schłodzona śmietana 36%, około 1l zimnej wody


wykonanie: Do głębokiej miski, bądź miski od miksera wlewamy dobrze schłodzoną śmietanę 36%. Włączamy mikser i ubijamy bitą śmietanę. Kiedy śmietana się ubije - zaczynamy ubijać ją dalej w celu wytworzenia się ze śmietany drobnych grudek masła. Trzeba przyznać, że trochę czasu minie zanim te grudki się wytworzą ale cierpliwości! Bita śmietana z czasem będzie mocno gęstnieć aż mimowolnie zacznie się jakby ważyć i da się wyczuć te grudki. Przede wszystkim należy obserwować kiedy wśród grudek zacznie zbierać się woda - będzie to maślanka. W chwili kiedy będzie się wyraźnie oddzielać od grudek należy przestać miksować. Ja, za pomocą silikonowych rękawiczek, zaczęłam odcedzać masło od maślanki, przyciskając je do brzegów miski - maślanka spływała na dno miski, a następnie je wylewałam. W międzyczasie należy ugniatane masło podlewać zimną wodą aby dobrze wypłukać maślankę. Kiedy woda będzie już prawie przejrzysta można masło uformować i przełożyć do naczynka na masło bądź po prostu zawinąć w folię. Tak powstałe masło schowałam na noc do lodówki aby dobrze ścisnęło. Należy pamiętać, że masło można podczas formowania doprawić - czosnkiem bądź cebulą albo po prostu solą.



0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...