Schab pieczony w 40 minut

15:05 Unknown 0 Comments

Pan Aleksander zażyczył sobie dzisiaj na obiad kotlety schabowe. Wszystko byłoby świetnie gdyby nie fakt, że ja na smażone schabowe niekoniecznie miałam ochotę. Dlatego też dla siebie upiekłam mięsko w piekarniku, a dla mojego Aleksandra usmażyłam upragnione schabowe. 
Schab pieczony został podany z szybkim sosem, z dodatkiem sosu z pieczenia, który nadal sosowi więcej aromatu, a dla koloru dodałam odrobinę kakao :)


Składniki: 3-4 kotlety schabowe, przyprawy: sól, pieprz, szczypta granulowanego czosnku, szczypta suszonej cebuli, przyprawa do mięsa wieprzowego Kamis, szczypta chili, 1 łyżeczka oleju
sos: 1 łyżka masła, 1/2 cebuli posiekanej, 2 łyżeczki mąki, woda do podlania, przyprawa do mięsa wieprzowego, szczypta kakao, pieprz mielony, sos Worcestershire, 1/4 kostki rosołowej

Wykonanie: Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Mięso nacieramy przyprawami z dodatkiem oleju i przekładamy do naczynia wyłożonego folią aluminiową, którą otulamy mięso. Mięso wstawiamy do piekarnika na 20 minut. Po tym czasie folię lekko rozchylamy, temperaturę zmniejszamy do 190 stopni i pieczemy przez 10 minut. Następnie, jeżeli sos wyparuje, całość podlewamy odrobiną wody i pieczemy przez kolejne 10 minut. Podajemy wraz z sosem.
Sos: W garnuszku na maśle podsmażamy cebulę, w międzyczasie dodając pokruszoną kostkę rosołową. Kiedy cebula się zeszkli, podlewamy wodą i dodajemy szczyptę przyprawy do mięsa wieprzowego, pieprz mielony oraz kilka kropli sosu Worcestershire do smaku. Całość gotujemy przez chwilę na małym ogniu. Pod koniec dodajemy kakao dla koloru.

0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...