Tydzień kuchni brytyjskiej: Chocolate Guinness Cake

12:35 Unknown 6 Comments

Sięgając po przepis na ciasto czekoladowe nie omieszkałam skorzystać właśnie z przepisu na czekoladowe ciasto z Guinnessem autorstwa Nigelli Lawson. Wyjątkowe, mocno czekoladowe z wyczuwalną nutką ciemnego piwa, a całość pokryta warstwą serka z dodatkiem śmietany kremówki, przypominającą pianę zwieńczającą piwo w kuflu :)
Nie będę oszukiwać i powiem Wam szczerze - porcja widoczna na zdjęciu była moim śniadaniem!


składniki: 250ml ciemnego piwa Guinness, 250g niesolonego masła, 75g kakao, 350g drobnego cukru*, 142ml kwaśnej śmietany (u mnie 22%), 2 jaja, 1 łyżka ekstraktu waniliowego, 275g mąki pszennej, 1 łyżeczka proszku do pieczenia**
do wykończenia ciasta: 300g serka (u mnie mascarpone), 150g cukru pudru, 125ml śmietany kremówki

* w oryginale 400g
** w oryginale 2 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej ale moim zdaniem jest jej za dużo

wykonanie: Do szerokiego garnka wlewamy piwo oraz dodajemy posiekane masło - gotujemy aż do rozpuszczenia się masła. Zdejmujemy z palnika. Dodajemy kakao, cukier i dokładnie mieszamy.
W misce łączymy jajka, śmietanę oraz ekstrakt waniliowy, po czym dodajemy do masy piwnej (nie może być gorąca), mieszamy. Do powstałej masy dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i miksujemy na gładką masę.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Formę wykładamy na dnie papierem do pieczenia, przelewamy masę i wstawiamy do piekarnika na 45-60 minut. Pieczemy do tzw. suchego patyczka. Ciasto studzimy.
W misce, za pomocą miksera ubijamy serek z cukrem pudrem. Śmietanę kremówkę ubijamy w osobnym naczyniu, a następnie dodajemy i delikatnie mieszamy z masą z serka. Całość wykładamy na ostudzone ciasto.

6 komentarzy:

  1. Nigdy takiego nie jadłam.. ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest przepyszne! Odnoszę wrażenie, że nawet krem, po spędzeniu nocy w lodówce, nabrał lekkiego piwnego smaku z ciasta :)

      Usuń
  2. o nie, z guinessem musi być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z guinessem robiłam do tej pory tylko piernik. Był całkiem smaczny. Ciekawa jestem jak smakuje to piwo w takim wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie śniadania to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...