Ravioli z ricottą, szpinakiem i żółtkiem

09:00 Monika Chrzanowska 1 Comments

Długi czas nosiłam się ze spróbowaniem ravioli - pieroga o włoskich korzeniach. Natchnieniem okazała się wizyta w jednej z moich ulubionych restauracji i choć miało to miejsce prawie rok temu to dopiero teraz ravioli miało okazję trafić na mój stół.
Moja propozycja to ravioli z nadzieniem ze szpinaku, czosnku, cebuli, rozmarynu oraz cudownej ricotty i żółtka. Całość przyprawiona na pikantnie, a następnie podana z dodatkiem oliwy z oliwek.
Moje kubki smakowe oceniły to danie 10/10 :)


składniki (2 porcje) ciasto: 1,5 szkl. mąki (1/2szkl. do podsypania), 1 małe jajko, szczypta soli, woda
60g ricotty, 2 posiekany ząbek czosnku, 1 łyżka posiekanej cebuli, kilka listków szpinaku, szczypta rozmarynu, sól, pieprz do smaku, 2 małe żółtka, 1 łyżeczka masła do smażenia



wykonanie: Na stolnicę wysypujemy mąkę, robimy w niej wgłębienie, wbijamy jajko, dodajemy szczyptę soli i zagniatamy ciasto z dodatkiem wody. Kiedy ciasto stanie się elastyczne, dzielimy je na dwie części, z których wałkujemy okrągłe placuszki (niezbyt grube), jeden z nich może być troszkę większy aby pokryć zawartość ravioli.
Na patelni rozgrzewamy masło i podsmażamy cebulę, czosnek oraz szpinak. Następnie zawartość patelni przekładamy do miseczki i mieszamy dokładnie z ricottą oraz przyprawami.  Nadzienie układamy na środku mniejszego placuszka, robimy w nim wgłębienie i przekładamy żółtko. Fragment ciasta wokół nadzienia lekko zwilżamy wodą, a następnie całość okrywamy drugim placuszkiem, uważając aby nie zgnieść nadzienia i nie wylać żółtka. Brzegi dokładnie sklejamy.
W garnku zagotowujemy wodę z dodatkiem soli i przekładamy delikatnie ravioli do garnka. Gotujemy około 3-4 minut od ponownego zagotowania.

1,5 szkl. mąki 260 gram
  • Energia   892 kcal
  • Białko 26,3 g
  • Tłuszcz   3,1 g
  • Węglowodany 192,4 g
  • Błonnik   6 g
1 małe jajko  51 gram
  • Energia 71 kcal
  • Białko 6,4 g
  • Tłuszcz 4,9 g
  • Węglowodany 0,3 g
  • Błonnik 0,0 g
Szczypta soli > 1g
Woda
Ricotta 60 gram
  • Energia 77 kcal
  • Białko 5,1 g
  • Tłuszcz 6,4 g
  • Węglowodany 1,1 g
  • Błonnik   0,2 g
 2 posiekany ząbek czosnku,  10 gram
  • Energia   15 kcal
  • Białko 0,6 g
  • Tłuszcz 0,1 g
  • Węglowodany 3,3 g
  • Błonnik   0,4 g
1 łyżka posiekanej cebuli, 12 gram
  • Energia   4 kcal
  • Białko 0,2 g
  • Tłuszcz 0,0 g
  • Węglowodany 0,8 g
  • Błonnik   0,2 g
kilka liści szpinaku 12 gram
  • Energia   2 kcal
  • Białko 0,3 g
  • Tłuszcz 0,1 g
  • Węglowodany 0,4 g
  • Błonnik   0,3 g
szczypta rozmarynu
 sól
pieprz
 1 żółtko, 20 gram
  • Energia   63 kcal
  • Białko   3,1 g
  • Tłuszcz   5,6 g
  • Węglowodany 0,1 g
  • Błonnik   0,0 g
1 łyżeczka masła do smażenia,  8 gram
  • Energia   71 kcal
  • Białko 0,0 g
  • Tłuszcz 8,0 g
  • Węglowodany 0,0 g
  • Błonnik   0,0 g


Cały posiłek Porcja

  • Kalorie: 1195 kcal  597,5 kcal
  • Białko: 42 gramy  21 gram
  • Tłuszcze:   28,2 grama  14,1 gram
  • Węglowodany:  198,4 gramy  99,2 grama
  • Błonnik: 7,1 grama  3,5 grama

1 komentarz:

  1. wygląda super! ravioli za mną chodzi od jakiegoś czasu, może skuszę się na Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...