Pierogi z mięsem oraz ziemniakami

13:53 Unknown 0 Comments

Czasami wystarczy kiedy ktoś narobi mi smaku, poczęstuje mnie czymś za czym przepadam żeby ten smak chodził za mną tak bardzo aż w końcu przyniosę go do domu i ugotuję to co nie dawało mi spać po nocy ;)
Tym razem dopadły mnie.. pierogi z mięsem i ziemniakami. Niby proste, w miarę szybkie w przygotowaniu więc w zasadzie, czemu ich nie zrobić?

Zazwyczaj ciasto na pierogi robię z dodatkiem jajka, jednakże tym razem z jajek zrezygnowałam. Poniżej przepis.


składniki na ciasto: 500g mąki pszennej, woda, szczypta soli
składniki na farsz: 250g mięsa mielonego wieprzowego, 300g ugotowanych ziemniaków, 1 cebula, 1 łyżeczka masła, sól, pieprz, szczypta vegety, szczypta pieprzu cayenne
łyżeczka oleju, woda do gotowania, 1 łyżka soli

wykonanie: Mąkę mieszamy z solą, dodajemy wodę, zagniatamy aż do uzyskania elastycznego ciasta. Ziemniaki rozbijamy tłuczkiem, mieszamy z mięsem, podsmażoną na maśle cebulką oraz przyprawami. W większym garnku zagotowujemy wodę z solą oraz olejem. W międzyczasie z ciasta wycinamy koła, nakładamy farsz, a następnie sklejamy i odkładamy na stolnicy wysypanej lekko mąką, tak aby pierogi się nie posklejały. Kiedy woda w garnku zagotuje się, wrzucamy pierogi na wrzątek, zmniejszamy ogień, lekko mieszamy i gotujemy pierogi przez kilka minut od wypłynięcia. Odcedzamy. Pierogi z mięsem dobrze smakują odsmażone na patelni, bądź gotowane jak powyżej z dodatkiem cebulki podsmażonej na masełku.

0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...