Piernik znakomity

16:06 Unknown 0 Comments

Sięgnęłam po raz kolejny po przepis, z którego już dawno nie korzystałam, a który niesie za sobą wyjątkowo wiele przyjemności. Mam na myśli znakomity piernik, który powstał całkiem przez przypadek. Wszystko przez piernik upieczony przez pewną Anię. Zwyczajnie narobiłam sobie smaku. Jeszcze tego samego dnia biegłam po blaszkę tzw. keksówkę. Zaletą tego piernika jest fakt, że jest przyjemne wilgotny i rozpływa się w ustach.



składniki: (porcja na dwie duże keksówki) 3 i 1/2 szkl. mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżeczka sody, 1/2 łyżeczki soli, przyprawa do piernika, 1 szkl. oleju, 1 szkl. miodu, 1 i 1/2 szkl. cukru, 3 jaja, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (można zastąpić cukrem waniliowym), 1 szkl. kawy lub mocnej herbaty, 1 szkl. świeżego soku z pomarańczy

opcjonalnie czekolada do posmarowania piernika.


wykonanie: W dużej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól i przyprawę. Dodajemy olej, miód, cukier, jajka, ekstrakt, kawę oraz sok. Dokładnie mieszamy aż uzyskamy jednolitą konsystencję.


Piekarnik nagrzewamy do temp. 180 stopni C i pieczemy piernik około 40-45 minut.

0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...