Piekielne gołąbki

18:18 Unknown 0 Comments

Od dziecka jestem fanką gołąbków, jednak tradycyjny przepis troszkę mi się znudził. Wersja, która powstała tym razem to moje piekielne gołąbki, czyli będzie na pikantnie.




składniki: 1/2kg mięsa mielonego (ja użyłam z indyka), mała główka kapusty, 1 l bulionu, 1 jajo, 3 łyżki bułki tartej, tymianek, papryka mielona, rozmaryn, pieprz cayenne (przyprawy można zastąpić gotową przyprawą pikantną do mięs ale tymianek jest obowiązkowy!), 1/2 czerwonej cebuli, 1 ząbek czosnku, pół papryki czerwonej i pół papryki żółtej, sól, pieprz,,  masło do smażenia, koncentrat pomidorowy

wykonanie: liście kapusty należy sparzyć w gotującej się wodzie (wrzucamy do garnka z gotującą się wodą i gotujemy przez kilka minut), pozostałą część kapusty kroimy w plasterki. Mięso przekładamy do miski, dodajemy jajo, tymianek paprykę, rozmaryn, pieprz cayenne, sól i zwykły pieprz. Na patelni podsmażamy cebulę, a następnie rozdrabniamy ją blenderem wraz z ząbkiem czosnku. Cebulę i czosnek dodajemy do mięsa. Mieszamy. Dodajemy bułkę tartą.
W garnku na gołąbki wykładamy dno poszatkowaną kapustą. Zawijamy gołąbki i układamy w garnku. Zalewamy bulionem ( pół szklanki zostawiamy na później) i gotujemy. Na patelni rozgrzewamy masło i wrzucamy pokrojoną w krótkie słupki paprykę.Kiedy zmięknie dodajemy koncentrat pomidorowym pozostała część bulionu i przyprawiamy na pikantnie. Gotowy sos dodajemy do gołąbków.
Gotować około godziny na małym ogniu.

0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...