Szarlotka jedyna taka

18:08 Unknown 0 Comments

Ostatnimi czasy nikt nie chce robić u mnie w domu szarlotki, bo wszyscy chcą jeść tylko moją. Jednak jak wiadomo wszystko zależy od upodobań. Zamieszczam zatem przepis na moją jedyną taką szarlotkę.




składniki: (na dużą blaszkę) 4 szkl. mąki, 3 żółtka, 3/4 kostki margaryny, 1 szkl. cukru, 3 duże łyżki śmietany, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 łyżeczka sody oczyszczonej, cukier wanilinowy
10 większych jabłek, 4 łyżki cukru, 2 łyżki cynamonu, woda




wykonanie: Mąkę dokładnie łączymy z margaryną oraz proszkiem do pieczenia i sodą. W misce mieszamy żółtka z cukrem, śmietaną, cukrem wanilinowym. Masę jajeczną dodajemy do mąki i zagniatamy ciasto. Zawijamy je w folię i chowamy na 15-30 minut do lodówki. Jabłka obieramy, wycinamy gniazda nasienne, kroimy na cząstki i wrzucamy do głębokiej patelni (u mnie wok z pokrywką) z dodatkiem wody w celu uprażenia jabłek. Mieszając co jakiś czas czekamy aż jabłka zupełnie się rozpadną i stworzą gładką masę. Dodajemy cukier oraz cynamon i jeszcze przez jakiś czas całość prażymy. Blaszkę smarujemy tłuszczem i wysypujemy bułką tartą bądź wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto dzielimy na pół i jedną częścią wykładamy spód blaszki. Na ciasto wykładamy uprażone jabłka. Drugą część ciasta ścieramy na tarce o grubych oczkach na jabłka. Piekarnik nagrzewamy do 200-220 stopni i pieczemy szarlotkę przez około 30-40 minut, chociaż mi zazwyczaj wystarczy 30 minut. Opcjonalnie posypujemy ciasto cukrem pudrem.

0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...