Błyskawiczna domowa pizza

16:54 Unknown 0 Comments

Od długiego czasu zaniedbuję moje ukochane miejsce w domu, czyli kuchnię, a raczej zapominam o robieniu zdjęć. Niestety przebywanie od kilku dni u rodziców mnie rozleniwiło. W dodatku wczoraj przeraziły mnie wyniki badań lekarskich i byłam skłonna nawet nic nie jeść. Jednak dzisiaj postanowiłam sięgnąć do mojej ulubionej kuchni włoskiej, jednak tym razem w wydaniu błyskawicznym i bardzo domowym (niestety u rodziców brak blachy do pizzy... a wśród składników znalazło się kilka gotowych produktów) i powstała błyskawiczna domowa pizza.






składniki: ciasto: 300g mąki pszennej, 7 g suchych drożdży, 1-2 łyżki oleju, 2-3 łyżeczki cukru, ciepła woda, szczypta soli
sos włoski Winiary (bądź 1/2 puszki pomidorów bez skórki wymieszanej ze szczyptą soli, bazylią, oregano, a następnie zmiksowane blenderem), 2-3 łyżki kukurydzy z puszki, 1/2 posiekanej cebuli, dowolna wędlina pokrojona w kostkę/plasterki, starty żółty ser




wykonanie: Do miski wsypujemy mąkę oraz drożdże i mieszamy. W szklance z ciepłą wodą rozpuszczamy cukier. Do miski z mąką i drożdżami dodajemy olej, szczyptę soli oraz wodę w odpowiedniej ilości aby udało  się uformować z ciasta kulę, która nie przywiera do rąk. Ciasto zostawiamy pod przykryciem w ciepłym miejscu na około 15 minut.




Piekarnik rozgrzewamy do 250 stopni. Wyrośnięte ciasto wykładamy na posypany mąką blat i formujemy spód do pizzy. Ciasto przekładamy na blachę. Opcjonalnie  można wzdłuż brzegów rozłożyć po wąskim pasku startego żółtego sera i zawinąć wokół obwarzanek (wtedy nie mamy suchych brzegów ciasta po upieczeniu). Gotowy spód nakłuwamy widelcem i smarujemy sosem pomidorowym. Lekko podsypujemy serem, a następnie układamy dowolnie dodatki.




Przygotowaną pizzę wstawiamy do nagrzanego piekarnika na około 15 minut. Moja pizza najlepiej smakowała z sosem czosnkowym.




Zauważyłam jednak, że przy użyciu suchych drożdży spód pizzy już tak ładnie nie rośnie, za to staje się idealnie chrupiący. Zatem jeżeli mam chęć na pizzę na cienkim spodzie zawsze sięgam po suche błyskawiczne drożdże.

0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...