Cordon bleu

12:43 Unknown 2 Comments

Choć doskonale zdaję sobie z tego sprawę, że Cordon bleu powinno się przyrządzać z cielęciny bądź drobiu to ja do przygotowania swojego Cordon bleu użyłam... schabu. W dodatku, biorąc pod uwagę, że mój schab nie był szczególnie urodziwy, nie stosowałam metody składania kotletów w kieszonkę tylko jeden rozbity kotlet schabu przykryłam drugim. Można więc się łatwo domyślić, że danie z pewnością będzie sycące.



składniki: 6 plastrów schabu, 12 plasterków szynki, 6 plasterków żółtego sera, 3 jaja, mąka, bułka tarta, 1 łyżeczka soli, 1 płaska łyżeczka pieprzu, olej do smażenia


wykonanie: Kotlety schabowe dokładnie rozbijamy tłuczkiem do mięsa. Rozkładamy parami. Na każdym kotlecie układamy plastry szynki, a na jednym kotlecie z pary kładziemy plasterek żółtego sera. W miseczce rozbijamy jaja z dodatkiem soli i pieprzu. Do osobnej miseczki wsypujemy mąkę i do kolejnej bułkę tartą. Każdą parę kotletów składamy ze sobą łącząc w środek szynkę i ser. Kotlety dokładnie obtaczamy w mące, następnie w masie jajecznej, a potem w bułce tartej. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy kotlety na małym ogniu z dwóch stron, przekładając dwukrotnie (czyli smażymy naprzemiennie po 2 razy z każdej strony). Kotlety można podawać z surówką Coleslaw.













2 komentarze:

  1. Wyszły smakowite, aż mam ochotę takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się podobają w wersji ze schabu ;) trzeba sobie w kuchni poeksperymentować ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...