Kulinarne wyprawy Jamiego i moje - Wasze marzenia

14:39 Unknown 7 Comments

Czasami chodzi mi po głowie, że wspaniale byłoby wyjechać... Zwiedzić miejsca, o których tylko czytam w książkach, oglądam w filmach... Klimat jaki panuje w tych obcych mi miejscach tak przyciąga, że jedyne czego chcę to wsiąść w samolot i zobaczysz to wszystko na własne oczy, poczuć, dotknąć. Marzenia, bo ciężko mi chyba odważyć się i wyruszyć w taką podróż.
Nowe miejsca mają to do siebie, że pozwalają nam odkryć nową kulturę, smaki, zachowania. A wszystko to czasami w zasięgu ręki lub... kilku godzin podróży. Czy warto?




Jamie Oliver w nowej książce "Kulinarne wyprawy Jamiego" zabiera nas właśnie w swoją podróż do Hiszpanii, Włoch, Szwecji, Maroko, Grecji oraz Francji i zaraz nasuwa mi się pytanie, czego chcieć więcej? :)


"Hiszpania jest krajem, w którym można się zakochać od pierwszego wejrzenia. Ma piękne góry i linię brzegową, pełne wyjątkowej architektury ekscytujące miasta, uroczych, serdecznych mieszkańców i wspaniałą pogodę"


"Moje wycieczki do Wenecji wciąż były odwoływane w ostatniej chwili. To niedorzeczne, że miasto, które zawsze chciałem zwiedzić, jakby uciekało przede mną. Tym razem zadbałem o to, by wyprawa wreszcie doszła do skutku. Nie jest tajemnicą, że moje serce należy do Włoch."

"Wenecja leży na palach na środku Adriatyku, więc jak możesz sobie wyobrazić, na targach jest mnóstwo niesamowitych ryb i owoców morza. Dostępne są również składniki z Morza Śródziemnego. To raj dla miłośników ryb!"


"Włosi mają wspaniałe bary z winem, nie mówiąc już o niezliczonych sklepikach sprzedających ciasta, lody i przeróżne pyszne ciasteczka. Nie ma szans odwiedzić Wenecji, nie pijąc kieliszka (lub butelki!) prosecco. Słynny wenecki koktajl Bellini - połączenie brzoskwiń i prosecco - jest dla mojej mamy wyobrażeniem raju"


"Sztokholm to miasto nie tylko piękne, lecz także czyste, dobrze zorganizowane, wyraziste i stylowe. Jego ujmujący mieszkańcy naprawdę wiedzą, jak korzystać z życia. Sztokholmskie targi, sklepy, restauracje i linia brzegowa sprawiają, że nie sposób się tam nudzić."


"Jeśli będziesz w Maroku lub gdzieś indziej za granicą, a interesujesz się jedzeniem i lubisz wcześnie wstawać, dowiedz się, gdzie odbywa się targ i po prostu się tam wybierz. W okolicy znajdziesz wspaniałe restauracje i niesamowite produkty, spotkasz też cudownych ludzi. Po godzinie lub dwóch spędzonych na targu można dowiedzieć się mnóstwa rzeczy o danym kraju - jest to warte wczesnej pobudki."


"Grecy potrafią wykorzystać w kuchni wszystkie rodzaje składników. Mają przepisy na wszelkie produkty - od fasoli, przez mięso, zielone warzywa, po fetę... A co najważniejsze, słynna dieta śródziemnomorska jest jedną z najzdrowszych i najlepiej zrównoważonych na świecie. Nie powinno to dziwić, jeśli człowiek przypomni sobie, że Grecja jest najstarszym ze wszystkich krajów śródziemnomorskich. Grecy mieli więcej czasu od innych, by wszystko dopracować!"


"W młodości przeszedłem staż w wytwornym hotelu we Francji. Praca była bardzo ciężka, ale mnóstwo się wtedy nauczyłem. Ten pobyt otworzył mi oczy na kuchnię, którą często uważa się za jedną z najwspanialszych na świecie."



"Jeśli od dawna zamierzasz odwiedzić jakieś konkretne miejsce, ale ciągle jeszcze nie zarezerwowałeś biletu, radzę ci - zrób to! Wrócisz naładowany optymizmem, z głową pełną pięknych wspomnień - nie mówiąc już o pomysłach na niesamowite dania!"



Cytaty oraz zdjęcia pochodzą z książki "Kulinarne wyprawy Jamiego", Jamie Oliver


7 komentarzy:

  1. jestem szczęśliwą posiadaczką tej książki, i jest rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnie się ją czyta... Od razu popada się w klimat miejsc, potraw! :)

      Usuń
  2. No to ostatni cytat został skierowany perfekcyjnie w stronę twowj wypowiedzi z początku postu! ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokldnie, kolejna swietna ksiazka Jamiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za udział w książkowej akcji! :) Pozdrawiam serdecznie

    www.smakiemsietoczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...