Pizza na dwa smaki

20:02 Unknown 1 Comments

Jestem pasjonatką pizzy w każdej postaci. I to mnie parę minut temu uratowało, bo w lodówce tylko drożdże, pieczarki, mozzarella i lazur. Nie pozostało mi nic innego tylko zrobić pizzę na dwa smaki. Uznałam, że lazur zdecydowanie z mozzarellą będzie rządzić.



składniki: na udane ciasto: około 300-350g mąki, 20 g drożdży, łyżeczka cukru, szklanka letniej wody, sól, olej, dodatki: ser pleśniowy lazur (dzisiaj srebrzysty), mozzarella kulka, pomidor pokrojony w plastry, pieczarki pokrojone w talarki, posiekana cebula, rozmaryn, oregano bądź gotowa przyprawa do pizzy

wykonanie: W misce rozcieramy drożdże z cukrem. Dolewamy 3 łyżki letniej wody oraz dodajemy łyżkę mąki, mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia. W drugiej misce mieszamy mąkę, dodajemy łyżkę oleju i wyrośnięty rozczyn oraz wodę (w zależności od zapotrzebowania). Formujemy ciasto i ponownie odstawiamy do wyrośnięcia (około 15 min). Blachę do pizzy smarujemy olejem. Wykładamy wyrośniętym ciastem, po czym nakłuwamy widelcem. Układamy dowolnie mozzarellę i ser pleśniowy, następnie pomidory oraz pieczarki. Posypujemy cebulką i przyprawami. Piekarnik nagrzać do 250 stopni C i wstawiamy pizzę na 15-20 minut. Ze względu na to, że ser będzie początkowo bardzo rzadki, wyjąć z piekarnika i odczekać chwilkę przed podaniem. 

1 komentarz:

  1. U nas każdy lubi co innego, dlatego albo pieczmy małe pizzetki, albo po prostu każdy sam przystraja swój kawałek. Ja lubię pizzę quattro di fromage, a lazur to zdecydowanie jeden z serów, które nie zdobyły mojego serca. Co kraj to obyczaj, a o gustach i smakach się nie dyskutuje ;-)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...