Po męsku: pieczona golonka w wiśniowym piwie

00:00 Unknown 5 Comments

Kolejna propozycja z serii "po męsku", czyli pieczona golonka w wiśniowym piwie z ziemniaczkami i jabłkiem. Mało kto się jej oprze!

Inspiracją była golonka z książki Nigelli Lawson "Kuchnia".


składniki: 2 ponacinane golonki, sól, pieprz, 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, 2 jabłka, 5-6 ziemniaków, 2 średnie cebule, 500ml piwa wiśniowego

wykonanie: Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Ponacinane golonki dokładnie nacieramy solą, pieprzem oraz czosnkiem, wcierając go również w rozcięcia. Cebulę kroimy w półtalarki i wykładamy dno blaszki, w której będziemy piec golonki. Na cebuli kładziemy golonki i wstawiamy do piekarnika na 30 minut. Po tym czasie do brytfanki dokładamy jabłka z usuniętymi gniazdami nasiennymi, które podobnie jak ziemniaki, wcześniej dokładnie umyte, kroimy w ósemki bądź czwórki, w zależności od wielkości. Zawartość brytfanki polewamy piwem wiśniowym (szczególnie golonki), zmniejszamy temperaturę do 170 stopni i pieczemy przez około 2 godziny. Po tym czasie ponownie całość podlewamy piwem, zwiększamy temperaturę do 220 stopni i pieczemy przez kolejne 30 minut.

I choć czas oczekiwania jest długi, naprawdę warto jest poczekać...!



5 komentarzy:

  1. Pyszna jest ta golonka. Robiłam już dwa razy i teraz już inaczej nie zrobię. Po prostu rewelka!

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja własnie robię,nie mam piwa wiśniowego,kupiłam normalne a golonki natarłam odrobiną powidel wisniowych,zobaczymy za 2,5godz co z tego wyjdzie :0 :P

    OdpowiedzUsuń
  3. przepięknie wyglądają...mam bardzo ważne pytanie (pierwszy raz będę musiała uporać się z golonką) - piecze je Pani pod przykryciem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie piekłam ich pod przykryciem, co nie znaczy, że nie można :) będzie pewniejsze, że się nie spieką na początku :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...