Ciasto jogurtowe z dżemem

15:19 Unknown 0 Comments

Uwielbiam smak delikatnego ciasta jogurtowego. Jak tylko zobaczyłam takie ciasto w sklepie, złapałam na nie taką ochotę, że upiekłam sobie swoje. Z dżemem pomarańczowym i kandyzowaną skórką z pomarańczy.




składniki: ok. 200 g jogurtu naturalnego (ja użyłam słodkiej activii naturalnej), 300g mąki, 3 jaja, 150g cukru (u mnie brązowy), 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 50g roztopionego masła, dżem pomarańczowy, kandyzowana skórka pomarańczowa, tłuszcz do smarowania blaszki, bułka tarta
opcjonalnie 1 łyżeczka żelatyny rozpuszczona w 1/3 szklanki ciepłej wody




wykonanie: Masło roztapiamy w rondelku i odstawiamy do wystygnięcia. Jaja ubijamy z cukrem. Następnie dodajemy jogurt naturalny oraz powoli dodajemy mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Masa powinna być gęsta. Cały czas mieszając dodajemy masło. Pod koniec dodajemy skórkę pomarańczową. Blaszkę smarujemy tłuszczem i wysypujemy bułką tartą. Piekarnik nagrzewamy do ok 160-180 stopni. Gotowe ciasto przekładamy do blaszki. Na wierzchu miejscami smarujemy dżemem. Upieczone ciasto pozostawiamy do ostygnięcia w blaszce. Po ostygnięciu można posmarować rozpuszczoną żelatyną i po przykryciu ściereczką schować do lodówki.

0 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...