Gnocchi

16:04 Unknown 2 Comments

Nie zamierzam oszukiwać samej siebie, bo wiem, że istnieją równie wielcy kluskomaniacy jak ja. Dlatego też widząc świeżo ugotowane ziemniaki, które ledwo co zostały utłuczone... Nie wahałam się nawet chwili i zrobiłam przepyszne włoskie kluski, czyli gnocchi.


składniki: 300g świeżo ugotowanych i tłuczonych ziemniaków (gotowanych w osolonej wodzie), 1 jajo, 30g mąki, dodatkowo mąka do podsypywania

wykonanie: Mąkę wysypujemy na stolnicę, dodajemy ciepłe ziemniaki oraz jajo i szybko zagniatamy. Nie wyrabiamy! Formujemy kulę, a następnie robimy z ciasta wałeczki, które, podobnie jak przy kopytkach, dzielimy na mniejsze kawałeczki. Gnocchi możemy formować w kulki i lekko przygniatać widelcem aby osiągnąć efekt podobny na zdjęciu. Do dużego garnka nalewamy wodę, dodajemy łyżeczkę soli i zagotowujemy. Na wrzątek wrzucamy kluski, lekko mieszamy i czekamy aż wypłyną. Chwilę po wypłynięciu za pomocą cedzaka wyjmujemy kluski z wody.

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że napisałaś tego posta. Już od jakiegoś czasu zastanawiałam się jak zrobić gnocchi, ale zawsze zapominałam żeby po prostu wpisać to w Google.

    Dobrze wiedzieć, że to takie proste ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można powiedzieć, że banalnie proste ale za to smak rewelacyjny :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...