Pomidory zapiekane na cieście serowo ryżowym

00:01 Unknown 4 Comments

Gdybym miała pomidorki koktajlowe... Ehh ale nie miałam więc sięgnęłam po dużego pomidora i pokroiłam go w plastry ;) Cały dzisiejszy dzień czułam się "głodna" - to chyba pierwszy mój taki dzień od dawna i nie mogłam powstrzymać tego uczucia.... Jeszcze na sam wieczór wpadłam na pomysł aby zapiec pomidory. Oczywiście chętni do wypróbowania znaleźli się lada chwila, a co więcej, było zapotrzebowanie na dodatkowe porcje :)

Jako spód do zapiekania pomidorów posłużyło mi ciasto przygotowane z: żółtego sera, ryżu, żółtka i mąki. Spód okazał się rewelacyjny!


składniki (2 porcje): ciasto: 2 plasterki żółtego sera, 2 łyżki ugotowanego ryżu, 1 żółtko, 2 płaskie łyżki mąki, sól, pieprz, masło do wysmarowania foremek
nadzienie: 4 grube plastry pomidora (lub pomidorki koktajlowe), 1 łyżka posiekanej rukoli, 1 płaska łyżeczka tymianku, 1 jajo, 1 czubata łyżka gęstej śmietany, sól, pieprz, pokruszony ser feta do posypania


wykonanie: Za pomocą blendera rozdrabniamy ser żółty z ryżem, a następnie łączymy z żółtkiem oraz mąką i szczyptą soli i pieprzu. Wyjmujemy i formujemy w kulę. Piekarnik nastawiamy na 150 stopni (z termoobiegiem). Foremki smarujemy cienko masłem, a następnie wyklejamy ciastem aż po brzegi. Pomidory układamy lekko pod skosem (jak na zdjęciach). W miseczce mieszamy dokładnie jajko ze śmietaną, rukolą oraz tymiankiem, solą i pieprzem. Wlewamy do foremek. Następnie posypujemy całość pokruszonym serem feta i wstawiamy do piekarnika na około 15 minut aż brzegi ciasta ładnie się zarumienią.


4 komentarze:

  1. świetnie wygląda:) apetyczna przekąska, nie dziwie się, że brakło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale muszą być smaczne :) Coś czuję, że przy mnie zniknęłyby błyskawicznie ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny ten spontaniczny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze to sobie wykombinowalas!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...